Jakten på julböcker har startat!

Halloween har passerat och jag kan (med gott samvete) börja dyka ner i myset som följer julböcker.

I förra Bokrelaterat-inlägget tog jag upp ett problem; köpa eller låna årets julböcker. Jag bad om tips och ni var ett par stycken som tipsade om att leta på second hand.
Sagt och gjort så åkte jag till Pingstkyrkans second hand här i Uddevalla förra veckan och började min jakt på julböcker.

Det slutade med att jag gick därifrån med tre böcker, varav en julbok (hurra)! Julboken som fick följa med hem var Jul i det lilla bageriet på strandpromenaden av Jenny Colgan. Jag har hennes tidigare böcker i serien och det kändes rimligt att köpa denna också. Jag har också tänkt köpa mig hennes senaste; Jul i den lilla bokhandeln och håller just nu på att slalomläsa Den lilla bokhandeln vid hamnen samtidigt som jag läser Under mörk jord av Christina Öhman och lyssnar på Solkurvor av Anneli Olsson. Tre vitt skilda böcker, där en håller mig i en sommar som aldrig kom, en annan sveper in mig i mörker och den tredje lägger en varm och mysig filt om mitt hjärta i höstmörkret.

Jag har även beställt Serafs julbox, där hela tre julböcker följer med plus en massa andra juliga saker. Ska bli spännande att se vad om följer med i det paketet. Ser det som en liten, tidig julklapp till mig själv. Länkar till boxen här, men jag kan inte lova att det finns några kvar.

Jag har en del andra julböcker som jag ska försöka få tag i, men i värsta fall får de helt enkelt vänta till nästa år.

Vilka julböcker ser du mest fram emot att läsa i år?



Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Designa en webbplats som denna med WordPress.com
Kom igång